Stile mobile

Ráadásul Repin nem játszik nagy mágust, pedig adottságainál fogva megtehetné. Ráadásul Repin nem játszik nagy mágust, pedig adottságainál fogva megtehetné.Automobil, mobiltelefon, mobil internet….mobillá vált az egész világ. A 40-en aluliak egyre kevésbé rajonganak egy kényelmes, ám helyhez kötött saját lakás gondolatáért. Ellenkezőleg, pár évenként összecsomagolják a kis csetedliket, lapra szerelik bútoraikat és arrébb állnak egy várossal, országgal, esetleg kontinenssel. Kétségtelen, hogy ez a fajta létezésmód a mozgalmasság, az izgalmas élet látszatát kelti. De hogy valóban így van-e…..?

Minden esetre többen élnek így, mint gondolnánk. És még sokkal többen   akiknek általában csak az internet szobai szabadsága jut – vágynak rá!

Nem tudom, Vadim Repin tartozik-e valamelyik kategóriába, de hogy van valamiféle kapcsolata ezzel a gondolkodásmóddal, az egészen bizonyosnak látszik.

Nem, szó nincs arról, hogy Repin egy gyökértelen világfi modorában hegedűlne. A novoszibirszki születésű ifjú a felvétel idején mégcsak 23 esztendős, de már ekkor méltó utóda egy világhírű generációnak. Heifetz virtuóz pontossága, Perlmann negédes hangszíne, Feuermann leegyszerűsített megoldásai, a  gigolo  Zuckermann és a zseniálisan öntörvényű Paderewski mind ott vannak játékában.

Mégis meg tudott menekülni a végtelenül népszerű romantikus versenyművek legnagyobb csapdájától: nem ismételte a régieket, hanem megtoldotta egy leheletnyivel, amit eddig elmondtak.

Heifetz minden önkényességet nélkülöző tempói a maga korában kuriózumnak számítottak. Sok felvételen érezhető is, ahogy kűzd az éppen partnereként játszó zenekar rögzült modorosságaival. Repinnek sokkal könnyebb dolga ven e téren. A Londoni Szimfonikus Zenekar minden gond nélkül tudta levetkőzni a két versenyműhöz tapadt előadói allűröket.

A gyors tempó jelen esetben nem elsősorban a mérőre vonatkozik, hanem a zenei történésekre. A szólista virtuóz vonókezelése, gyors dinamikai váltásai, hangjainak hullámzó intenzitása fokozott jelenlétet kíván a karmestertől is.

Valahol itt lehet megragadni azt a kis leheletnyi pluszt, amiért érdemes Repinnel is megvásárolni Csajkovszkij és Sibelius hegedűversenyét.

Emmanuel Krivine-nek ugyanis nincs más dolga, mint figyelni Repint, aki teljesen egyértelműen és jóval előre jelzi, hogy mi fog történni. Egy tökéletesen felépített előadás makulátlan megvalósítása segíti a karmester munkáját.

Ráadásul Repin nem játszik nagy mágust, pedig adottságainál fogva megtehetné.

Csak játszik. Könnyen, gördülékenyen, szellemesen, a két szerző tökéletes kiszolgálása mellett jól ráérezve a ma emberének igényeire is.

De vigyázat! 150-nel repeszteni a sztrádán, naponta 50 telefont lebonyolítani, fél délután szörfözni a neten sokkal egyszerűbb dolog, mint Repint hallgatni. Ő ugyanis ebben a tempóban sem veszít semmit az élet mélységeiből. De aki képes felvenni ritmusát, aki képes ebben a tempóban is mindent észrevenni, amit felmutat nekünk, még sokkal többet kaphat a mozgalmasság érzeténél.

Nos Hölgyeim és Uraim, itt a lehetőség! Nem kell összakapniuk valamennyi cókmókjukat és nekivágni a nagyvilágnak. Csupáncsak a technika valamennyi vívmánya közül ezúttal a CD lejátszót bekapcsolva kihegyezett idegekkel hátradőlni a fotelünkben …..és indulhat a nagy kaland!