Érzelmek iskolája

Tosca a Bécsi Állami OperábanTosca a Bécsi Állami Operában

Tosca dívasága csupán színpadi dívaság, ám amikor magánemberként jelenik meg, akkor esendő és kiszolgáltatott. Ezt a kettősséget ötvözi Angela Gheorghiu fantasztikusan. Megcsodáltuk alakítását a londoni Toscában is, ám most másik előadásban, más partnerekkel másféle hangsúlyokat kapott a szerep, és talán még erősebb hatást gyakorolt ránk élőben. Csak néhány fontos pillanatot emelnék ki: az első Scarpiával közös jelenetben minden színpadiasságtól mentes féltékenységi rohamot látunk tőle, nagyon visszafogott, tulajdonképpen csak befelé szenvedő nőt jelenít meg, ettől sokkal átérezhetőbbé, hitelesebbé válik a fájdalma, hiszen őszinte. Az ugyancsak Scarpiával játszott második felvonásban is emlékezetes pillanatokat kapunk: a Farnese-palotába érkező Tosca magára erőltetett, látszólagos könnyedsége egyetlen pillanat alatt foszlik semmivé a rendőrfőnök kínzásokat részletező szavai után, hogy aztán hamarosan láthassuk a pillanatot, amikor ráébred, hogy mit akar tőle a férfi…

A kritikát teljes terjedelmében az Opera-Világ honlapján olvashatják.

Fotó: Wiener Staatsoper / Michael Pöhn

Authors
Top