Totális színház az ENO-ban

A varázsfuvola LondonbanA varázsfuvola Londonban
A zenekari árok eltűnt, vagyis beépítették: majdnem egy szinten van a színpaddal. Nem csak látjuk a zenekar tagjait, de időnként a dráma résztvevőivé is válnak: nincs különbség a színpad és a zenekari tér között. A szólisták gyakran a zenekarból lépnek a színpadra, és oda is térnek vissza. Az előadás kezdetén McBurney Complicite nevű színpadi társulatának tagjai a zenekarban ülnek, ott és onnan kezdik színpadi közreműködésüket. Nincs különbség énekes, zenekari játékos, színész, hangtechnikus, videókezelő között: mindenki a zenét ábrázolja a maga (vagyis McBurney) módján, és mindenki látható. Katie Bedford, a zenekar fuvolása, néha a színpadon szólózik, máskor feláll az amúgy is emelt zenekari színten. Látjuk, amikor megkapja Tamino fuvoláját, tehát résztvevőjévé válik Mozart és Schikaneder drámájának, nem csupán egy operaházi fuvolás. Papageno barátkozik a nagyon csinos, fiatal, Soojeong Joo nevű Glockenspiel-játékos hölggyel, aki szintén a színpadi játék részvevője. Schikaneder szövegkönyvét és Mozart zenéjét követve McBurney mindkét hangszert drámai eszközként használja…

A beszámolót teljes terjedelmében az Opera-Világ honlapján olvashatja.

Fotó: Robbie Jack / English National Opera

Authors
Top