Film-opera?

Annelies Van Parys: Private View – a Muziektheater Transparant produkcióa az Armel Operafesztiválon. KONDOR KATA írása a július 2-i előadásról

A hullámzó színvonal ellenére kétségkívül van egy hatalmas előnye az Armel Operafesztiválnak: olyan kortárs, akár más országokban is alig játszott darabokat ismerhet meg a hazai közönség, amelyekkel a hagyományos, kőszínházi struktúrában biztosan nem volna lehetősége találkozni. Természetesen ezek az operák nem mind jó művek, akad köztük közepes vagy akár gyengébb is, ám ezzel együtt is nagyon fontosnak tartom, hogy közönségünk szembesüljön vele, mit takar az „opera” vagy a „zenés színház”kifejezés napjaink művészetében. Fontos tudatosítani, hogy operát nem csak a tizenkilencedik században írtak, a műveknek nem csupán egyféle („helyes”) interpretációja lehet, és mind az alkotóművészetben, mind a zenei és színházi előadó-művészetben formanyelvek és eszköztárak tömege alkalmazható. >>>Az írás teljes terjedelmében az Operavilág oldalán olvasható

(Fotó: Armel Operafesztivál)

Top