Kodályra emlékeznek a Müpában

Kétnapos fesztivál a Müpában a 135 éve született zeneszerző emlékére

December 16-17-én ismét csúcsüzemben működik a Müpa: a közkedvelt KLASSZ a pARTon! eseménysorozat ezúttal a 135 éve született Kodály Zoltán gazdag munkásságára fókuszál. A minden korosztálynak szóló Kodály-ünnepi hétvége programját a Nemzeti Filharmonikusok életművet összegző koncertje zárja.

December 16-án, szombat reggel 10 órától Korhecz Imola és játszótársai verssel, dallal, tánccal hívják a legkisebbeket a Cimbora játszóházba, de lesz rajzkiállítás és interaktív koncert is. A Fesztivál Színházban először Szirtes Edina Mókus Kodály-átiratokkal örvendezteti meg a kamaszokat, majd a Kocsis Krisztián, Zsoldos Bálint, Oláh Vilmos és Devich Gergely fémjelezte kamarakoncert következik Bartók, Beethoven, Brahms és Kodály műveiből. Az Üvegteremben előbb a díjhalmozó zongoraduó, Görög Noémi és Görög Enikő vidám négykezes játékát egészítik ki Lukácsházi Győző kommentárjai, majd Kertesi Ingrid és Gulyás Dénes tanítványainak Kodály-dalokból összeállított műsora következik. A szombat esti zárókoncert a KLASSZ a pARTon! legszebb nyári pillanatait is felidézi: a Farkas Róbert vezette Óbudai Danubia Zenekar Érdi Tamás zongoraművész közreműködésével Mozart, Liszt, Weber és Chopin művei mellett természetesen főként Kodálytól játszik.

Vasárnap, december 17-én egy időben két koncerttel is tetőzik a Kodály-ünnep: a Fesztivál Színházban a sokoldalú multiinstrumentalista fúvós, Borbély Mihály, a Vujicsics Együttes alapító tagja a magyar komponista zenéjéből merít ihletet különös felállású, Polygon névre hallgató triójával, a világszerte elismert svéd nagybőgős, Dan Berglund társaságában. Mindeközben a hangversenyteremben Kodály Zoltán szinte valamennyi zeneszerzői énje megmutatkozik a Nemzeti Filharmonikusok hangversenyén, amely az emlékezetesnek ígérkező Kodály-hétvégét zárja. Az est műsorát Hamar Zsolt, a Nemzeti Filharmonikusok zeneigazgatója állította össze, aki eképp foglalta össze elképzelését: „A pályaív megrajzolása, a sokféleség kifejezése munkált bennem. A Két énekkel be akarjuk mutatni a dalszerző Kodályt, a Fölszállott a páva-variációkkal a szimfonikus alkotót. Kíséret nélküli kórusművek (Jézus és a kufárok, Békesség-óhajtás) nélkül a Kodály-portré hiányos lenne, a Szonatinával be akartuk emelni a Kodálynál semmiképp sem elhanyagolható kamarazenét, az oratóriumszerzőt pedig a Budavári Te Deum képviseli. Így életművének teljessége előtt hajtunk fejet.”

Top