„Tizenévesek és egyetemisták nézzék meg minél többen”

Bár nem tartja magát operaénekesnek, Az óriáscsecsemő című operája címszerepét énekli a közelgő bemutatón. Emellett vezényel, rendez, és ez a sokféle létforma természetes a számára. A készülő előadásról, rendezőkről, Bernsteinről és az operanépszerűsítésről Philipp Györggyel beszélgettünk. KONDOR KATA interjúja

– Hogyan kerültél bele Az óriáscsecsemő-projektbe?

– Valószínűleg Vajda Gergely és Novák János is gondolt rám, mert maga a szerep olyan, amihez az  elvetemültségemre van szükség. Nem klasszikus éneklést kíván, nem lehet azt mondani, hogy lírai baritonra vagy basszbaritonra íródott, a karakter rajzfilmfigura, ebből kifolyólag nagyon sok regiszterben és hangszínen kell énekelni. Nem vagyok hivatásos énekes, de sokféle módon foglalkozom zenés színházzal, rendezek, vezénylek, de ez a figura nagyon én vagyok.

– Az alkotóknak eleve volt róla elképzelésük, milyen énekesre van szükségük, vagy a te adottságaidhoz is igazították a szerepet?

– Valószínűnek tartom, hogy Gergő, miközben írta a darabot, már gondolt rám. Ha a legelején nem is merült fel benne, később már rám szabta. És a többi szereplő hangjára is. Benne van még Csapó József, aki Magyarország első kontratenorként diplomázott énekese, amúgy tenorista. Ő is kétféle hangon énekel benne. Ambrus Ákos, akinél nem sok rutinosabb énekest ismerek. Azért is vagyunk valamennyien megfelelőek ezekre a szerepekre, mert jól olvasunk kottát, ami ritkaság, ezt a rengeteg zenét elsajátítani és tisztán elénekelni kihívást jelent.

Az interjút teljes terjedelmében az Opera-Világ oldalán olvashatják.

(Fotó: Vajdai Veronika / Kolibri Színház)