A Juilliard Egyetemen tartott előadásokat az In Mediass Brass

2018 őszén ismét New Yorkban járt az In Medias Brass Junior Prima díjas rézfúvós kvintett. Három nap alatt hat koncertet adtak, turnéjuk elsődleges célja a 20. századi és kortárs magyar rézfúvós kamarazene bemutatása volt a Juilliard Egyetemen.

Első amerikai turnéjukon, 2013-ban három koncertet adtak New Yorkban, majd megnyerték a Tennessee állambeli Knoxville-ben megrendezett Calvin Smith rézfúvós kamarazene versenyt. Idén, 2018 novemberében Eric Ewazen, amerikai zeneszerző és egyetemi tanár meghívására három előadást tartottak a New York-i Juilliard Egyetemen, bemutatva a 20. századi és kortárs magyar rézfúvós kamarazene kialakulását és fejlődését. Az előadás az egyik legkorábbi magyar rézfúvós kamaradarab, Petrovics Emil 1953-ban komponált Cassazione című művével kezdődött. Az 1960-as, ’70-es éveket bemutatva szó esett a legfontosabb együttesekről, valamint Szabó László rézfúvós kamarazene tanárról, aki növendékeivel számos magyar zeneszerzőt inspirált a magyar rézfúvós kamarazene repertoárjának megalkotására, többek között Szokolay Sándort, akitől az 1983-as Három tréfás miniatűr hangzott el. A kiterjesztett technikák bemutatására az együttes Dubrovay László 1998-ban megírt Boszorkánygalopp című tételét játszotta, a 21. század szerteágazó stílusirányzataira reflektálva pedig Tűzkő Csaba Kopanitsa alla rondo tételét a Balkán szonátából. Az előadást Eric Ewazen Colchester Fantasy című műve zárta, melyet maga a szerző vezetett be és elemzett, egymás mellé állítva a magyar és amerikai rézfúvós kamarazenét, aminek mindkét országban hatalmas repertoárja van. A kurzus elismerő visszhangot kapott a Juilliard oktatói és hallgatói részéről egyaránt.