Az internetes értékesítés napjainkban igen felkapott lett, ennek köszönhetően egyre több fizikai bolt vált át webáruházra, vagy a nulláról indítanak webshopokat. Egy közös van mindkét esetben, mégpedig, hogy költségekkel jár. A webáruház készítés nem történik egyik napról a másikra, hanem pontos tervezést és kivitelezést igényel. A tervezési munkához hozzátartozik a költségvetési terv kidolgozása is. Amikor a webáruház készítés árait írjuk össze néhány meghatározó elemmel tisztában kell lennünk. A webáruház készítés árak három meghatározó elemeit különíthetjük el. Az első elem a munkadíj.

A webáruház indításnak nincs anyagára, nem kell üzlethelységet béreljünk, bútorzatot vásároljunk, sem egyéb eszközöket, tehát szász százalékban munkadíjból áll. A második meghatározó elem a szoftver ára, hiszen ez jelenti az oldalunk működését, és a szoftver funkciói jelentős mértékben befolyásolják azt, hogy hány terméket tudunk eladni. És végül, a webáruház készítés árak harmadik meghatározó eleme az adatbázis összeállítása. Ez tulajdonképpen mit is jelent? Egy példával szemléltetjük. Ha például egy ruha boltot működtetünk és van öt száz féle modellünk és mindegyikből öt darab, ezeket amíg egyenként lefotózzuk, mellékelünk hozzá termékleírást közel egy hónapnyi munkaidőt vesz fel. Viszont, ha megbízunk a munkával valakit, annak órabért kell fizetni. Van az a megoldás is, hogy használjuk a nagykereskedés adatbázisát, ahonnan származnak a termékeink, viszont ezzel egy gond van, ha a tartalom, amit feltöltünk meg található más webshopban akkor a google büntetni fogja. Szóval így vagy úgy, de költséges az adatbázis összeállítása.